torsdag 26 maj 2011

Ida och Ivan.

Jag vill odla morötter, dill, fänkål och annat gott där jorden är som finast. Alltså håller jag på som bäst att flytta perennerna till en ny 'bostad'. Där började jag med att lägga ut tidningar för några år sedan för att kväva ogräset. Mest nässlor. I våras, eller föralldel, tidigare i våras, vräkte jag på jättefin gammal hästgödsel. Säkert 4-5 år gammal. Den ser ut som svart smör nästan. Hoppas verkligen växterna blir glada och belönar oss med de vackraste blommor!
Och hjälp får jag. Matte krafsar säkert efter mask! Aha, då gör vi det också, säger hönsen. Så nu har beståndet av bl a pak choi och broccoli krympt betydligt. Tur det finns fler frön. Och nät att lägga över.
Grannen har fått smått! Igår. Kul, kul! En Ida och en Ivan. Måste försöka ta några kort på dem så ni får se.

3 kommentarer:

  1. Åh om man ändå hade lite gröna fingrar precis som du... Men icke, får väl komma till gårdsbutiken o handla lite av dina grönsaker sen istället?

    Kram AnCi

    SvaraRadera
  2. Ja följer gärna med Anci! Har inte heller gröna fingrar (!) Men grönsaksdisken och jag är ganska överens. Ida och Ivan (?) vad kan det vara ??? Hund, katt, höna, struts, get... nääää, du får berätta... Kramisar

    SvaraRadera
  3. Jag gissar på lammisar! Är jag rätt ute?

    SvaraRadera